09120383771 :شماره تماس

EN
FA

ما را دنبال کنید:

جراحی های زیبایی

f

در گذشته اگر کسی با نقصی در اندام های خود متولد می شد، ناگزیر تا پایان عمر، آن نقص را به همراه داشت و با مشکلات آن دست به گریبان بود، و حتی کسانی که با اندامی بدون نقص به دنیا می آمدند، می دانستند که با گذشت زمان و بالا رفتن سن، بدن آنها زیبایی و کارایی خود را به مرور از دست خواهد داد و هیچ چاره ای برای آن وجود نخواهد نداشت. با این حال انسان ها همیشه به دنبال رسیدن به راه جاودانگی و کیمیای جوانی بوده و هستند. شاید به دلیل همین جستجوها و امید گذشتگان ما بوده که امروزه با پیشرفت علم پزشکی نه تنها برای بیماری های سخت و لاعلاج مانند فلج اطفال یا آب مروارید، راه حل های پیشگیری و درمانی پیدا شده است، بلکه دانشمندان و پزشکان برای زیباتر شدن و سالم تر ماندن اندام های بدن نیز، راه های بسیار خوب و موثری یافته اند. یکی از مهمترین این راه ها جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی است.

جراحی زیبایی چیست؟

جراحی زیبایی شاخه ای از جراحی پلاستیک به شمار می رود که بیشتر بر رفع نقص های ظاهری و زیباتر ساختن اندام ها تمرکز دارد. البته نمی توان این جراحی را سطحی دانست چون در این نوع جراحی پلاستیک نه تنها لایه های سطحی و بالایی پوست بلکه تمام لایه های زیرین مانند استخوان ها، رگ های خونی و عصبی، ماهیچه ها و سایر بافت های بدن مورد دستکاری و جراحی قرار می گیرند.

مثلا در یک جراحی بینی که تنها برای زیباتر ساختن صورت انجام می شود، متخصص جراحی پلاستیک، با غضروف ها، لایه های چربی، لایه های پوستی، استخوان ها، رگ های خونی و رگ های عصبی درون بینی سرو کار دارد.

جراحی زیبایی چه کاربردهایی دارد؟

جراحی های زیبایی می توانند تنها برای زیباتر ساختن اندام ها صورت گیرند. برای مثال جراحی زیبایی جوانسازی چهره، جراحی زیبایی شکم، جراحی لیفت سینه و سایر عمل های زیبایی که در بیشتر موارد در کارکرد اندام های بدن تاثیر خاصی ندارند ولی در ظاهر افراد بسیار تاثیر گذارند و می توانند در روحیه، شادابی و اعتماد به نفس آنها موثر باشند.

جراحی ترمیمی

در سوی دیگر؛ جراحی زیبایی را در مواردی که برای ترمیم نقص ظاهری و یا نقص عملکردی یک عضو بدن انجام می شود، جراحی ترمیمی می گویند. برای مثال وقتی فردی دچار سوختگی در ناحیه دست خود می شود، نه تنها زیبایی دست او از بین رفته بلکه با توجه به درجه سوختگی، ممکن است کارایی دست او نیز تا حد زیادی مختل شده باشد. در این مواقع جراح پلاستیک با تجربه و متبحر می تواند با به کارگیری شیوه های نوین جراحی ترمیمی و همچنین عمل زیبایی، در یک یا چند مرحله، برای برگرداندن دست بیمار به فرم و کارایی اولیه خود تلاش کند. خوشبختانه در عمل های ترمیمی سوختگی، رفع جای زخم و از بین بردن اسکار، در موارد بسیار زیادی، عمل جراحی پلاستیک موفقیت آمیز بوده و با جراحی زیبایی، قسمت هایی از دست بیمار که از بین رفته است، بازسازی شده و بیمار به زندگی عادی خود برمی گردد.

انواع جراحی های زیبایی

امروزه انواع جراحی های زیبایی در دنیا معرفی و شناخته شده اند که به طور کلی می توان آنها را به جراحی زیبایی در قسمت های مختلف صورت و جراحی زیبایی در اندام های دیگر بدن تقسیم کرد. البته تقسیم بندی جراحی های زیبایی بر اساس چگونگی جراحی نیز انجام می شود برای مثال، عمل جراحی باز، عمل های بدون نیاز به بیهوشی، عمل های همراه با تزریق و دیگر انواع جراحی های زیبایی. 

انواع جراحی های زیبایی صورت

صورت ما دارای اعضای مختلفی است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد و جلوه ای به چهره ی ما میبخشد. هر کدام از اجزا صورت ما می تواند به تنهایی و یا با قسمت های دیگر مورد عمل جراحی زیبایی قرار بگیرد. این بسته به نظر بیمار و توصیه پزشک متخصص جراحی زیبایی دارد که کدام قسمت ها در چه سنی و با چه مراحلی مورد جراحی قرار گیرند.

جراحی بینی

از جمله مهمترین و پر طرفدار ترین انواع عمل های صورت، جراحی بینی است که شاید شما هم انجام داده باشید و یا دست کم کسی را در اطرافیان خود دیده باشید که با عمل بینی، تغییری در صورت خود ایجاد کرده است. جراحی زیبایی بینی یا عمل رینوپلاستی با توجه به شکل بینی افراد و تغییراتی که مد نظر دارد و تجربه و تبحر جراح متخصص، می تواند در زیبایی چهره تاثیر زیادی داشته باشد.

جراحی زیبایی لیفت صورت و گردن

منظور از جراحی صورت، کشیدن پوست و لیفت صورت و گردن می باشد. معمولا با بالا رفتن سن، پوست صورت و گردن چروک می شود و خاصیت جوانی و شادابی را از دست می دهد. جراحی پلاستیک و زیبایی برای برگرداندن شادابی و جوانسازی چهره افراد، به کمک می آید و با کشیدن و برداشتن پوست اضافی از نواحی پشت گوش و زیر گردن، به شما چهره ای جوان تر و زیباتر هدیه می دهد.

جراحی زیبایی چشم و پلک

امروزه عمل جراحی زیبایی چشم و پلک یا بلفاروپلاستی به مرور جای خود را در میان همه قشرهای جامعه باز کرده و زن و مرد برای داشتن چشمانی زیباتر و جذاب تر به عمل زیبایی چشم روی آورده اند. این جراحی زیبایی بر روی پلک های افتاده و همچنین از بین بردن سیاهی و گودی اطراف چشم ها کار می کند.

جراحی زیبایی لب

جراحی لیفت لب یا عمل سانترال لب برای بزرگتر کردن و شکل دهی به فرم لب ها انجام می شود. این عمل گاهی همراه با عمل رینوپلاستی بینی انجام میشود و گاهی نیز با تزریق فیلر لب صورت می گیرد. 

جراحی زیبایی فک و صورت

در مواردی صورت افراد نیاز به زاویه دار کردن و تراش دادن دارد تا به شکلی زیباتر نمایان شود. در این موارد زاویه سازی صورت توسط جراح پلاستیک با توجه به قواعد زیبایی شناختی انجام می گیرد. 

تزریق فیلر پوستی

گاهی به جای انجام جراحی زیبایی و یا در کنار عمل زیبایی از روش هایی مانند تزریق فیلر به قسمت های مختلف صورت مثل گونه، چانه، زیر چشم، خط اخم، بینی، لب، خط خنده و قسمت های دارای چروک های ریز پوستی استفاده می شود. این روش تزریق فیلر پوستی اگرچه عمل جراحی باز و همراه با بیهوشی محسوب نمی شود اما باید توسط پزشک متخصص جراحی پلاستیک انجام شود تا خطرات احتمالی را به حداقل برساند. هر کدام از قسمت های صورت دارای ماهیچه ها و اعصاب حساسی هستند که جراح پلاستیک با تجربه و متخصص با علم و شناخت دقیقی که دارد، می تواند آنها را به سالم ترین و زیباترین فرم ممکن، شکل دهد و از ایجاد آسیب های جدی در صورت جلوگیری کند.

جراحی زیبایی سینه

در مردان جراحی زیبایی کوچک کردن سینه یا عمل ژنیکوپلاستی می تواند در داشتن اندامی زیبا و دلنشین موثر باشد. در زنان نیز عمل سینه هم از جهت بزرگ کردن پستان ها و کاشت انواع پروتز سینه اهمیت دارد و هم از جهت کوچک کردن سینه و عمل ماموپلاستی کاهشی مورد توجه است. البته در کنار ایمپلنت سینه یا کوچک کردن پستان ها، لیفت سینه یا ماستوپکسی می تواند در فرم دهی و زیباتر ساختن این عضو زنانه مورد استفاده قرار گیرد. 

جراحی زیبایی شکم و پهلو

یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی که داوطلبین آن در دنیا رو به افزایش هستند، عمل شکم و پهلو است. جراحی زیبایی شکم برای کوچک کردن شکم و پهلو و برداشتن لایه های چربی اضافی از دور کمر و شکم صورت می گیرد. این عمل زیبایی انواع مختلفی دارد که جراحی ابدومینوپلاستی از مهمترین آنها به شمار می رود. در عمل جراحی شکم، تخصص و تجربه جراح پلاستیک بسیار اهمیت دارد و انتخاب یک جراح خوب می تواند خطرات این عمل سخت و پیچیده را به حداقل برساند.

جراحی زیبایی باسن، ران ها و بازوها

برای فرم دهی به باسن و ساختن پاهایی کشیده و زیباتر می توان از جراحی زیبایی و برداشتن چربی های اضافی استفاده کرد. باسن برجسته و گرد در کنار ران و ساق خوش فرم می تواند زیبایی اندام را تا حد زیادی افزایش دهد. حتما برای جراحی زیبایی، پیکر تراشی و رسیدن به اندام دلخواهتان با دکتر روح اله بخشی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین جراح زیبایی مشورت کنید؛ چرا که سلامتی شما اهمیت بسیار زیادی دارد و زیبایی، در کنار سلامتی دلنشین خواهد بود.

 

1 نظر

ارسال نظر